Subject: Ed: 0,9% NaCl lahuste loo kohta lisaküsimused
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Fri, 17 Jan 2025 15:36:31 +0200

Saatja: Carmen Katariina Sikk
Saatmisaeg: reede, 17. jaanuar 2025 15:36
Adressaat: 'Kristiina Käit' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: 0,9% NaCl lahuste loo kohta lisaküsimused

Tere, Kristiina!

Aitäh täpsustavate küsimuste eest.

Vastas Ott Laius:

Haiglaapteegid hangivad nimetatud lahuseid hangete raames ning nende 
lepingulised partnerid peavad tagama kokku lepitud koguste tarnimise. Üsna 
sarnaselt ravimite tarneraskustega saavad Ravimiamet ja Terviseamet 
omaltpoolt ka meditsiiniseadmete tarneraskuste olukorras toetada 
teabevahetuse hõlbustamisega. Seda on ka tehtud, püüdes leida teisi 
pakkujaid ning kogudes teavet olukorra kohta laiemalt.

Meile teadaolevalt on leitud võimalus täiendavate koguste tarnimiseks. 
Esimene tellimus uuele tarnijale, mis katab Eesti 2 kuu vajaduse, esitati 
juba aasta alguses,.

Kui hetkel ebakindel olukord peaks kujunema kriitilisemaks ning 
nõuetekohaste lahuste tarne satub selgesse ohtu, on Ravimiametil võimalik 
erandkorras lubada kasutada lahuseid, millele ei ole nõuetekohast 
sertifikaati väljastatud, aga mille tootmise võimekus on olemas. Me peame 
siiski olema loomulikult veendunud, et selliselt turule lubatud toode on 
ohutu. Selleks peab võimalik siseriiklik tootja esitama meile lahuse 
tootmise kirjelduse ning me peame selle üle vaatama ja heaks kiitma. Olemegi 
Eesti tootjaga kontaktis, et selle erandi tegemiseks vajalikud 
ettevalmistused oleks tarneraskuse võimaliku süvenemise puhuks tehtud.

Kui teil tekib veel täiendavaid küsimusi, vastame hea meelega!

Parimate soovidega
Carmen Katariina Sikk
Ravimiameti kommunikatsioonijuht
Tel 737 4140
[email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

Saatja: Kristiina Käit <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: reede, 17. jaanuar 2025 12:16
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: 0,9% NaCl lahuste loo kohta lisaküsimused

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Ma jätkan all olevat teemat, mille kohta varem päris Kadi, sest soovime 
lõplikult selgust saada.

Mul on 0,9% NaCl infusioon- ja loputuslahuse tarnekindlusetuse kohta kaks 
küsimust.
1.	Kes täpselt vastutab selle eest, et haiglaapteekidel jaguks 0,9% NaCl 
lahuseid ja ei tekiks neist puudust? Mis on need konkreetsed sammud, mida 
ravimiamet/terviseamet (ma eeldan, et see käib koostöös) sel juhul ette 
võtab, varuplaan, kui nende lahuste tarned Saksamaalt peaksid katkema?
2.	Allpool oleva kirjavahetuse kohaselt on konkreetsed haiglaapteegid ja 
lisaks veel haiglaapteekide selts toonud selgelt välja, et neil tarnekindlus 
nende lahuste suhtes puudub ja nad paluvad kiiret lahendust ja koostööd 
riigiasutuste vahel. Mis on need lahendused, mida ravimiamet koostöös 
terviseametiga on välja mõelnud?

Tervitustega
Kristiina Käit
Meditsiiniuudiste ajakirjanik
Mu.ee
+37258552330